mschevelle

0o

Sol ute, sol inne och sol i sinne

>> måndag 8 mars 2010

Det är vår i luften idag har ni kännt det, faktiskt så var det helt underbart ute och när jag gick och handlade idag så kunde jag inte låta bli att nynna för at det kändes så underbart.
Man verkligen kunde förhana att våren är på G!


Sol ute, sol inne och sol i sinne!

Medans jag njöt av den soliga eftermiddagen så stannade Jussi kvar inomhus och svarvade AN16 kopplingar och så har har det lämnats lite rails och lite aluminiumdetaljer som tillverkats förra veckan på eloxering.
Små små steg varje dag så ska nog motorn snart vara klar precis som med våren, varje dag med lite sol och värme som tröttar ut all snö så kommer vi snart kunna rulla ut bilen ur garaget. 

13 kommentarer:

Agath 8 mars 2010 kl. 22:20  

Hej Ms Chevelle!
Vi har också haft sol här det kanske du läste
i m itt förra inlägg,fick ju en liten promenad.

Det är väl liksom vår dag det här
så alla kvinnor ska känna sig firade
inte sant?och är det sen vår i luften så
vad mer kan man önska sig*ler*
Kramar.

Nikks,  8 mars 2010 kl. 22:26  

Solen lyser nog alltid där du är. :)

Nu går vi sakta men säkert mot din favoritårstid! Snart dags att ställa om klockorna till sommartid. Härligt!

Ms Chevelle 8 mars 2010 kl. 22:29  

Agath - Härligt med en promenad i solen.
Det här har jag längtat efter.
Klart är aldrig fel för någon typ av firande tycker jag, frågan är väl om männer känner sig lite avundsjuka för att de inte har en egen dag?

Kram

Ms Chevelle 8 mars 2010 kl. 22:30  

Nikks - Vad kul att du hittat hit! *glad*
Och du är för rar...

Ja verkligen, nu kommer min årstid.
Kram

Agath 8 mars 2010 kl. 23:02  

Ms Chevelle!
Nej inte då...det har man fått fira själv
i så fall,du talar sant,visst har solen
varit skön idag och vi hade + grader här
idag.
Kramar

Ante,  9 mars 2010 kl. 00:36  

idag va de sommar. fick vrida av värmen i bilen de är ett gott tecken :)
fram med utemöblerna och parasolldrinkarna =)

Ms Chevelle 9 mars 2010 kl. 21:28  

Agath - Vi får väl fira varandra då :)

Kanon underbart var det igår och idag har det oxå vart plusgrader men inte lika fint som igår... fast ändå åt rätt håll!
Kramar

Ms Chevelle 9 mars 2010 kl. 21:29  

Ante - Ja, verkligen ett vårtecken :)
Ok blir det gardenparty hos dig, när ska vi komma? *ler*

Agath 9 mars 2010 kl. 22:27  

Hej Ms Chevelle!
Solen lyste gott här också idag.
Och vi hade + grader så egentligen
skulle man tagit sig en promenad.

Ja den var god,synd bara att fläsket var
så salt så jag har druckit i kväll kan du
tro.Ja man blir ju lite väderspänd*ler*
Bruna Bönor gillar inte sambon heller.
Köttbullar är gott makaroner är jag inte
så stormförtjust i men köttbullar sås och potatis med lingon är gott.

Ja det var filmerna från i går.
Jag önskar dej en trevlig Tisdagskväll.
Kramar.

Agath 10 mars 2010 kl. 22:28  

Hej Ms Chevelle!
Nej men jag fick en avi med en pussmun på haha
vad ska man tro...

Ja det är kul med recept,men synd att pärmarna är så dumma...nu var det ju bara en pärm som kom
så ett kärleksbrev får man väl sukta efter *fniss*

Nja dagen bara försvann var i butiken och hämtade paketet och handlade lite,köpte man 2 Becel så fick man en let´s dance skiva på köpet.Nåja Becel äter ju sambon så det går ju åt.Ja det börjar luckra upp på vägarna nu det märks för det är så blött lite överallt.
Jag önskar dej en trevlig fortsättning av Onsdagen.
Kramar.

Agath 11 mars 2010 kl. 20:15  

Hej Ms Chevelle!
Det hade varit bättre att låna din sol,för min sol ser ut som hon svalt något surt haha
Jag önskar dej en trevlig Torsdagskväll.
Kramar

Ms Chevelle 12 mars 2010 kl. 19:25  

Agath - Låna gärna min sol du för den värmer gott och gör en glad.

Becel ska vara jätte bra och imorn ska jag bjuda goda vänner på middag och det ska tillagas med becel grädde då jag vet att hon har problem med kolestrolen så det blir en ny erfarenhet men jag tror det blir säkert lika gott!
Kram

Agath 12 mars 2010 kl. 19:46  

Hej Ms Chevelle!
Ja det är problem när de kolestrolen är för hög.

Ja jag tyckte jag ville ge henne en blomma om så än det är i tanken annars hade det blivit en lång resa....

Jag har sett varje program,Molly och Jonathan är
väl de som jag håller högst just nu,men det hinner ju ändra sig.

Oj då har du åkt på en kraftig vårförkylning,de brukar hålla i sig,akta så du inte blir som ett stoppljus om näsan.

Så din dotter åkte till Egypten,ja det förstår jag att du är nervig,skönt hon hörde av sig när hon kom fram,har du själv varit där?

Jag önskar dej en trevlig Fredagskväll.
Kramar.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP