mschevelle

0o

Är våren på väg, vågar man hoppas...

>> lördag 6 mars 2010

Vår har vankas i luften idag och det har vart en riktigt ljuvligt fin dag,solen har stått högt på himlen. Plus 10 grader stod det på termometern i solen och det droppade härligt från taken, det vankades vår i luften.
Jag hoppas verkligen att vi är på rätt väg och att ljuset i tunneln inte är ett tåg.





I två dagar har Jussi tillverkat nya fästen och nipplar och fixat slangar till torrsumpen. Och så har jobbet påbörjat för att fixa slangar till spridarna. Sen har en del mått tagits för att i morn ska Anders hjälpa till med att tillverka axeln drivningen av generator. Så har Jussi hittat en generator och den kommer förhoppningsvis på måndag.
Själv har jag bakat Agaths kaffekaka som vi senare på eftermiddagen mot kvällningen har testat och alltid gott med nybakat.

9 kommentarer:

Flisa 6 mars 2010 kl. 21:29  

Visst är det vår i luften!! Det ska bli varmt i veckan har dom ju lovat åxå. o idag i solen....det var så man hade lust att slänga på sig bikinin!!! Eller...lite kallt kanske än. ;-)

Kul det går framåt i garaget hos er åxå!!!

Kram

Agath 7 mars 2010 kl. 00:27  

Hej Ms Chevelle!
Hoppas att kakan smakade gott*ler*

Kommer in lite sent för jag har varit upptagen idag.Med att sätta in bilder till mina bakrecept de som jag har bilder till.Ja mer förklaring finns i min blogg.
Jag önskar dej en god natts sömn.
Vi ses.
Godnattkramen

Ms Chevelle 8 mars 2010 kl. 11:06  

Flisan - Jag lever på hoppet och ser ljuset.... ÄNTLIGEN måste jag nog oxå tillägga för det här är efterlängtat.

Detsamma, det börjar närma sig ju.... snart är det dags för allt garagetomtar att titta ut med sina projekt! :)
Kram

Ms Chevelle 8 mars 2010 kl. 11:08  

Agath - Kakan var god, fast jag tror jag tar ut den efter ca 40 min och på min utskrift stod inget gradantal på ugnen så jag chansa på 175 grader, brukar vara standard...
Hade jag tagit ut den efter 40 min hade den nog vart saftigare men absolut helt ok.... den mumsades glatt på där hemma! :)

Ok, jag ska kika in hos dig se hur du fått till det med bilderna!
Kram kram

flisa 8 mars 2010 kl. 12:55  

Här är det verkligen vår, kolla in fotona jag fick för en stund sen...haha...
http://foton.teamekstrom.se/#8.89
o fortsättning på 4-5 bilder....
här är det förresten 6 grader varmt i skuggan!!!! o bara sol sol sol!! åh va glad man blir! *sjunger*

Bortskänkes:
mängder av Hästpäls i lite olika färger till den som kanske stickar o är lite händig!! slå till nu, o sticka en varm kofta lagom till nästa vinter!! ;-)

Agath 8 mars 2010 kl. 13:22  

Hej Ms Chevelle!
Jo jag har tittat på den innan jag kom upp hit
men sen har inte tiden räckt till...

Ja jag har varit sysselsat hela Lör-Söndagen i stort sett,Detta skulle jag gjort från början
men bättre sent än aldrig.
Nej jag kollade och gradantalet står där 175 grader som du satte den på,men jag kanske ska
sätta gradtalet för sig för det har jag sett att jag gjort på en del,det är ju bara lite finsjustering*ler*

Ja idag har vi +3 grader så vi går nog
mot rätt håll.
Jag önskar dej en trevlig Måndag.
Kramar.

Ms Chevelle 8 mars 2010 kl. 21:39  

Flisan - Visst är det härligt och jag gör som dig, sjunger och mår bra!

Helt fantastiskt! :)
Kram

Ms Chevelle 8 mars 2010 kl. 21:40  

Agath - Gjorde det? Jag måste ha missat det när jag skrev ut det då... kopierade, kanske missade det då.
Nåja det blev rätt :)

Vi har hade +6 grader idag på em i skuggan när jag åkte från jobbet, jätte härligt!
Tack denna måndag har kännts jätte bra!
Kramar

Agath 8 mars 2010 kl. 22:23  

Ms Chevelle!
Vilken tur att du inte tog högre temperatur
det hade inte blivit gott att äta.

Tycker du kanske jag ska sätta gradtalet för sig,det hade varit skönt att höra din åsikt.
Kramar

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP