mschevelle

0o

Sakta, sakta

>> torsdag 18 mars 2010

Jobbet fortgår i garaget, det blir lite varje dag och ändå fast det hela tiden skruvas och grejas konstant så känns det som det aldrig ska ta slut.
Igår blev det lite grenrör och avgasrör som fick headersbandag omlindade och idag har Jussi och Jeppe börjat montera avgastempgivarna. 
Sen har de ställt lite ventiler och gjort ritningar på sopparören som ska gå ifrån bakifrån från den stora tanken och fram till den där lilla, lilla tanken som jag berättade tidigare om.



Samtidigt så ser man varje dag nu hur våren närmar sig, solen och plusgraderna tär sakta på snöhögarna men lika där så känns det som det går väldigt sakta.

Den eländiga förkylningen envisas hålla ett grepp om oss så även har förmåga att långsamt ge med sig.
Men, men snart så kommer våren och sedan sommaren, och troligvis kommer förkylningen ge med sig och förhoppningsvis kommer bilen vara klar.
Har vi tur så kommer vi se ljuset......

6 kommentarer:

Ante,  19 mars 2010 kl. 13:43  

Ser bra ut =)

Är det inte dax för en liten vår-recond av bilen oxå?

Själv fick jag hjälp av dom här 3 snälla tjejerna :)

http://www.scenestealer.co.uk/carwash/

Bubbla ska man ha annars får de va ;)

flisa 22 mars 2010 kl. 09:46  

Och nu är det bara 55 dagar kvar till test´n´tune!! f*n va tiden går fort. Jag hinner inte med!! Kan ngn ta stoppa tiden en stund, eller 2?!!!
Hoppas du frisknat till och att allt är bra med er!!

kram

Ms Chevelle 23 mars 2010 kl. 22:28  

Ante - Jag skulle nog behöva lite vår-recond..... fast jag vet inte om de tre tjejerna kunde hjälpa mig, de hjälper nog dig mer hahaha...

Ms Chevelle 23 mars 2010 kl. 22:30  

Flisan - Den rusar i väg i värsta farten, verligen och våren tycks lysa med sin frånvaro....
Sol värme och lite flyt vore inte dumt!
Kram

flisa 24 mars 2010 kl. 09:59  

Om vi bara hade en liten uns flyt med oss vore jag glad!!! Fan va less ja blir!! det här återstår att se hur det slutar...in med Fieron, slita ur motorn ur bilen, ställa om kammar, o täta oljeläckaget vi har, felsöka sprutet o sen då??? har inte 53 dagar gått då, blir jag förvånad!!! USCH o blääääääää. frimärkssamling var det ja.....
Kram

Anonym,  15 april 2010 kl. 11:05  

christer falun. Är det inte bätter och kyla med kolsyre snö än is

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP