mschevelle

0o

Kan det vara så att det är det lilla som gör det.....?

>> tisdag 9 mars 2010

Äntligen dök den upp den efterlängtade mini generatorn, lite synd eller rättare sagt dålig planering att alla andra grejer var inlämnade på eloxering för att kunna sätta dit den eftersom Jussi inte kan tillverka fästena förrän grejerna är tillbaka. Men han kunde ändå konstratera att den lilla generatorn kommer att få plats.

För övrigt så har det blivit en liten minisoppatank tillverkad och nipplarna var slut, igen så det behövs tillverkas flera för att kunna fortgå arbetet.
Imorgon står det svetsning på schemat och göra fästen för att kunna sätta fast den lilla tanken.

Det var väldigt mycket smått och litet just nu vilket känns en aning ovanligt. Oftast så tycker jag att de flesta är ute efter det stora, grövsta eller det häftigaste i den här sporten så det är lite av en nyhet att det ska monteras mycket smått.
Den lilla, lilla generatorn och den lilla, lilla soppatanken......... 

9 kommentarer:

suss 9 mars 2010 kl. 21:57  

Eloxering???Det var ett nytt ord för mig ;-).

Detta med bilar och meckning förstår jag nolla och inget av. Men jag kan byta däck...

Minigenerator skulle jag behöva för att starta på mornarna.

Kram / Suss

Ms Chevelle 9 mars 2010 kl. 22:02  

Suss - För att förklara det enkelt så ytbehandlar man metallen, det ser då både bättre ut och skyddar mot rost.... :) Ärligt så var det ett nytt ord för mig oxå när jag hörde det första gången, men eftersom det används då och då på jobbet så har jag lärt mig och jag är inte så duktig på bilar heller, men jag lär mig samtidigt som jag bloggar om det....

Och vem skulle inte behöva en extra generator på mornarna min skulle nog behöva vara jätte stor eftersom jag är såååå morgontrött!
Kram kram

flisa,  9 mars 2010 kl. 22:12  

det var då den minsta generator man sett..så söööööööööööt *S* den skulle bli ännu sötare om den blivit eloxerad åxå. Vad blir det för färg på grejerna han har skickat iväg?? röda eller blå kanske? Det är ju vanligast iofs. ;-)
jag ska ha rosa eloxering om jag får bestämma... hahah...
kram

Ms Chevelle 9 mars 2010 kl. 22:17  

Flisan - Visst är den söt ;)
Railsen och fästena blir röda och anslutningarna blir svarta, medans själva remskivefästen och skruvar blir i gult/guld ja eller vad det blir..... inget rosa tyvärr :)
Kram

flisa 9 mars 2010 kl. 22:30  

klart inte jussi ska ha rosa, han e ju kille!!!
Tänk att ha rosa eloxerat allt aluminium...fan va coolt *S*
att jag inte tänkte på det innan jag lackade motorn gul!!

ps kolla in min lilla "tävling" i gästboken
www.dustratracing.se
;-)
kram o go´natt wherever u r

Agath 9 mars 2010 kl. 22:32  

Ms Chevelle!
Det är nästan så sambon din behöver ett förstoringsglas när han ska sätta den på plats,har han små händer så går det ju somen dans men stora händer,då vet i katten*ler*

flisa,  10 mars 2010 kl. 16:59  

Jocke undrar om magnetventilerna är skickade?Storken står o är ivrig att få i dom...*S*

8 grader varmt idag, guu´så underbart!!!!
kram

Ms Chevelle 10 mars 2010 kl. 20:54  

Flisan - Japp, de är skickade, ni borde ha fått dem idag??

Visst är det underbart och visst blir man så mycket piggare och gladare :)

Kram

Ms Chevelle 10 mars 2010 kl. 20:58  

Agath - Ja, verkligen jag tror han hade nog glasögonen på sig annars hade han nog inte ens sett den :D

Kramar

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP