mschevelle

0o

Ingenting är omöjligt......

>> tisdag 2 mars 2010

Efter mycket om och men efter att ha bollat lite tankar och idéer och när motorplåtarna började se ut som en schweizerost så hittades plats som verkar kunna fungera.
Nu återstår att hitta rätt längd på drivremmarna för att se om det ska fungera.

Så nu om det är någon som har AN20 slang med en rakända och den andra 45 grader kan gärna höra av sig. Och även en minigenerator efterlyses så ska nog det kunna börja likna någonting.

Förutom det så har Jussi gjort veckans sämsta affär, då han beställde headersbandage för 500 kr rullen. Så insåg han att Biltema har samma skit för bara 300 kr, så ett tips är att du kan lika bra åka till Biltema för det blir mycket billigare och lika bra.

"Surt sa räven....."

19 kommentarer:

flisa 2 mars 2010 kl. 22:07  

Skönt att det löser sig!!
Ska förresten höra med Jocke, har för mig att han har en liten generator hemma, men jag vet inte mer om den. HUR liten ska den vara??
ps. bromsning bokad ;-) ...hehe
(första gången jag hört ngn som vill ha något så litet som möjligt...hahahaha.... )
kram

Ms Chevelle 2 mars 2010 kl. 22:16  

Flisan - Hahhaa jo det är sant.... annars så efterlyses det BIG BIG BIG... :)

Ja gör det och så får ni höra av er!
Spännande när blir det?
Kram

Agath 2 mars 2010 kl. 22:21  

Ms Chevelle!
Vilket tur att det löste sig,nu behöver han inte
slita i håret längrte utan lägga energi på något annat haha...
Kramar.

flisa,  2 mars 2010 kl. 22:29  

När det blir får jag inte säga, fick inte säga att det var en bromsning bokad heller egentligen *tsss* men vem bryr sig...hihi...
den gen. han hade är på 35 amp. såg att det finns att köpa på nätet mindre..!
www.startmotor.se (obs ngt tung sida)
kram

flisa,  2 mars 2010 kl. 22:33  

När det blir bromsning, lär ni märka ;-) hemligt säger Jocke. Blaha blaha säger jag!!!
Den generator jocke hade hemma är på 35 amp, men kolla
www.startmotor.se fanns pyttesmå verkade det som kika där åxå!!(obs tungladdad sida!!)
Kram

flisa,  2 mars 2010 kl. 22:35  

va fan kom det första messet med!! allt hängde sig här o försvann, så jag skrev ett nytt...!! men så ploppade det upp här när jag skickade det nya... hahahaha-- datorer!! suck..
ta bort de första om du är inne o grejjar....

Ms Chevelle 2 mars 2010 kl. 22:37  

Flisan - Första gången jag hörde att blogspot strulade... nåja någon gång ska vara den första.

Ah lite hemlighetsmakeri, vi får ju höra sen hur det går :) men tack för länken Jussi är inne och kollar just nu!

Kram

flisa,  2 mars 2010 kl. 22:41  

Det var den där starmotor sidan som hängde sig o då hängde sig allt här samtidigt....vista7 eller vad den heter, blaha skitgrejer!! usch!!
hoppas han hittar ngn, annars kan han ringa jocke imorgon, men den generatorn är inte ny.
nu ska jag strax natta mig, ska till doktorn imorgon, håll tummarna att det är en bra doktor!!!!!!

kram o go´natt

Agath 3 mars 2010 kl. 12:17  
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Agath 3 mars 2010 kl. 12:18  

Hej Ms Chevelle!
Ja det var så man kände att nu får
gärna snön försvinna så vi får se
lite färger i trädgården igen.
Ja det var en fin dikt Ian skrev,
jag blev väldigt rörd.
Jag önskar dej en fin Onsdag.
Kramar.

flisa,  3 mars 2010 kl. 20:55  

go ´kväll i stugan,
fick jussi tag på någon generator??? Annars får dom väl höras per tel. Tror jocke tappat bort hans nr, byte av tel du vet :-(
kram

Ms Chevelle 3 mars 2010 kl. 21:06  

Flisan - Hoppas det gick bra hos fabbo dottorn idag :)
Jag vet inte faktiskt om han fick tag i någon, ska höra med honom och hälsa att han kan ringa Jocke i såna fall om han inte hittat någon.

Kram

Ms Chevelle 3 mars 2010 kl. 21:08  

Agath - Det förstår jag att du blev, den var jätte fint skriven :) Han är duktig!

Jo, du är inte ensam att vilja ha lite värme och vår nu det är nog stora delar av landet som önskar det.
Vi får hoppas det blir snart!
Kram

Agath 3 mars 2010 kl. 22:09  

Hej Ms Chevelle!
Ja visst ser det komiskt ut,men som du säger bra att de sätter ut skyltar också.

Jo det har varit en ganska hyvsad dag med massor av sol inte så kallt,nu väntar man
bara på att få komma igång att gå igen.
Jo men så länge får det räcka med vårkänslorna
den kommer var så säker och solen tar rätt hårt på snön och sambon sa att vi visst skulle ha
sol en hel vecka,hoppas det stämmer.
Jag önskar dej en trevlig Onsdagskväll.
Kramar.

Ms Chevelle 4 mars 2010 kl. 08:51  

Agath - Jo, lite komiskt blir det som om de liksom stöttar upp husen! :)

Än har vi så mycket kallgrader att det blir tufft för solen att ta på snön, men sol är ändå hoppfullt!
Kram

Agath 4 mars 2010 kl. 12:01  

Hej Ms Chevelle!
True Blood en vampyrfilm,skönt du kunde somna
med en gång trots filmvalvet.*ler*
På tal om Vampyrer har du läst eller sett filmen "En vampyrs bekännelse"?Jag har den både som film och bok och tycker den är bra.Det är
därför som jag börjat såperla in de som går vid 23,00 tiden,för dels så är man för trött i huvudet och sängen kallar.
Ja vi har sol vi ocksåoch -4 grader.Droppa gjorde det häromdagen,men nu är det minusgrader så det har väl stannat upp.
Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
Kramar.

Agath 4 mars 2010 kl. 12:17  
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Agath 4 mars 2010 kl. 12:18  

Ms Chevelle!
Ja jag tittade på programmet men inte på
kvällsöppet,jag skulle ju ladda videon vid
23,00 så den gubben gick ju inte,men den
kanske kommer i repris.

Ja inatt somnade jag visst till det var skönt
eftersom jag i vanliga fall sover dåligt och
gjort det ganska länge,men tröttheten tar väl
ut sig också.
För mej är det ju för sent att önska en godmorgon du har ju varit i gång länge när jag satte mej här*ler*Hoppas du bara inte var för trött idag.

Ja kakan verkar väl smarrig,eftersom jag själv inte har bakat den så har jag inte tittat efter chokladkaffebönor...men finns florsocker med chokladsmak,så finns säkert det också annars skulle de ju inte ha en sådan kaka eller?
Kramar.

Ms Chevelle 4 mars 2010 kl. 20:55  

Agath - True Blood är inte så otäck faktiskt, lite spännande men inte så att man inte kan sova.
Jo, jag har sett en Vampyrs bekännelse, den är kanon bra film... riktigt bra!

Jo, jag var lite seg i morse men det har gått bra.
Jag får hålla utkik efter chokladkaffebönor annars går det nog att kanske ta någon chokladgodis eller nåt...
Lät iaf gott!

Kramar

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP