mschevelle

0o

Bosse bildoktorn

>> söndag 14 mars 2010

Det har bara blivit små grejande i helgen, generatorn har kommit på plats då fästena är gjorda. Och lite svetsning av fästen för kylare och sånt.

För övrigt har helgen ägnats till att snora, hosta och mått rent av skit då en eländig bacill invaderat oss och retar gallfebern på oss. Idag är det värre än värst och jag själv har knappt tagit mig ur soffan.

Däremot hade vi en kanon trevlig kväll med MetanolNova med fru, då vi åt god mat och sen spelade Bosse Bildoktor spelet, jag loosade stort till och med gick bankrutt och fick låna pengar ifrån banken för att kunna fortsätta spela. Det blev en hård fajt mellan herrarna men segrare igårdagens spelkväll blev MetanolNova då han investerat klokt och vann.

Bosse bildoktorn sällskapsspel



2-5 spelare eller lag
från 13 år
Gillar man bildoktorn och har tålamod, bil- och teknikkunskaper kan man ha roligt, klara bilbesiktningen varv efter varv och tjäna pengar till både service och motell. Målgruppen har nog roligare på annat sätt.
Är svd recention av spelet, och vi hade väldigt trevligt och det var en hel del kluriga och luriga frågor. Kan rekomenderas faktiskt, men spelet tillverkas inte nu utan har utgått som försäljning men jag lyckades hitta ett sprillans nytt på tradera och gjorde ett fynd där.

14 kommentarer:

skruttan 14 mars 2010 kl. 16:42  

Ajaj. .e ni sjuka igen..

Dax att gå till riktiga doktorn o få undersökt vem som bär på bacillen..

kramar om o krya på dig..

flisa,  14 mars 2010 kl. 17:36  

känner du Frozencrust??? hmm...

det spelet verkade kul, letade på tradera, men nu fanns inget. :-(

krya på dig,
kram

Ante,  14 mars 2010 kl. 21:53  

Sånt har jag, spritt nytt aldrig använt :)

Agath 14 mars 2010 kl. 23:21  

Hej Ms Chevelle!
Jäkla baciller som våldgästar på det viset.
Krya på dej,vi ses när du är kry.
Kramarom

Ms Chevelle 16 mars 2010 kl. 21:01  

Ingela - Det var nog från Andreas eller Milla denna gång med skulle jag tro, jag tror att Andreas hosta gillar mig visst och hoppar på mig direkt för det är precis som förra gången.

Men tack det börjar ge med sig!
Kram

Ms Chevelle 16 mars 2010 kl. 21:03  

Flisan - Frosencust? Nepp vad är det?

Du får höra med Ante han har visst ett :)
Tack gör mitt bästa här för att övervinna bacillerna!
Kram

Ms Chevelle 16 mars 2010 kl. 21:04  

Ante - Varför inte? Det är ju helt ok om man gillar bilar och även annars oxå!
Eller gillar du inte sällskapsspel?

Ms Chevelle 16 mars 2010 kl. 21:05  

Agath - Det tycker jag oxå och inte betalar de hyra heller utan de bara tar för sig och skapar elände!!

Börjar gå åt rätt håll men snuvan och hostan är envis!
Kram

flisa,  16 mars 2010 kl. 22:02  

Jag sökte ju efter spelet o den enda träffen jag fick var en som köpt det på tradera med det nicket, o la ihop 1+1 typ...men det blev ju 0. ;-)

hoppas du har piggnat på dig!!!
men, varför ingen uppdatering hos jessie? :-(
hon har väl inte lagt ner beasten??!!!

kram

Ms Chevelle 17 mars 2010 kl. 20:42  

Flisan - Nej tvärtom hon jobbar som sjutton med Besten hela tiden när hon inte jobbar, vilket har blivit långt in på kvällarna, så troligen lite tids brist helt enkelt skulle jag tro.

Och se, hade jag inte rätt hon har precis uppdaterat :)
Kram

Agath 18 mars 2010 kl. 18:40  

Hej Ms Chevelle!
Hur har du det med hostan
hoppas den är bättre.
Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
Kramar

Ms Chevelle 18 mars 2010 kl. 19:59  

Agath - Tyvärr envisas den vara kvar och håller mig vaken om nätterna, riktigt jobbig är den.
Jag försöker bita ihop och kämpa på, för förr eller senare kommer den ge med sig.
Kram kram

Agath 18 mars 2010 kl. 20:19  

Hej Ms Chevelle!
Vad för slags hosta har du torrhosta eller slemhosta,när jag hadehosta fick jag en sort
läkaren skrivit ut till mej som var 50% av
de sorter så den smakade lakris vet du vilken jag menar det är en sort som apoteket själva gör iordning.Den är superbra.

Nja jag vet inte om du gnäller precis,då är jag
en lika stor gnällare...jag har haft ont i ryggen flera dagar så min sömn är inte den bästa
hur jag än ligger så har jag värk så underlakanet har sett ut som ett dragspel.
Det är hemskt när sömnen rubbas man blir så kolosalt trött.

Ja jag får läsa lite bättre på skivorna hädanefter,jag satte den i DVD:n och skulle köra den,men det kom bara musik ur den.
Jag önskar dej en så hostfridag som möjligt.
Kramar.

Agath 23 mars 2010 kl. 22:23  

Hej Ms Chevelle!
Så ni har haft snö idag,vi har haft regn
det har du nog förstått,men visst längtar
såg du att jag hade sett den första snödroppen?
Ja det har tagit bra på snön,vi såg solen när jag följde med sambon andra rundan han skulle
ut.
Hoppas allt är bra efter din hosta och att du blivit av med den.
Sent är det så jag önskar dej en trevlig Onsdag.
Kramar.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP