mschevelle

0o

Toppen!

>> lördag 20 februari 2010


Idag har vi kommit en liten bit längre på motorn och dagen idag var det topparna som blev planade.
Nu återstår bara slipning av ventilerna innan det blir dags att börja skruva ihop alltihop.
Stor tack till Anders för hjälpen idag.


För övrigt så har dagen ägnats åt snö, med tanke på mängderna som dyker ner så krävs lite skottning.
Reparation av snöslädar och skottning har för övrigt stått på Jussis lista.
Vet inte hur jag lyckas men det har jag och har sluppit undan all skottning, bra eller dåligt?
Kunde ju fått ett träningspass, vilket inte hade skadat alls utan tvärtom.
Jag lyckades i alla fall svänga ihop tre limpor, så jag har inte bara slappat inomhus.

20 kommentarer:

skruttan 20 februari 2010 kl. 17:40  

Bra när man har egna grejer som man kan fixa allt med.. Kram till hela familjen..

Ms Chevelle 20 februari 2010 kl. 17:41  

Ingela - Visst är det bra! :)
Hela familjen kramar tillbaka!

flisa 20 februari 2010 kl. 18:13  

Om du vil ha ett trängingspass, är det bara att komma hit o börja skotta!! Ska ta kort imorgon, bara det slutar blåsa o snöa!! Kan ju säga att staketen till hästarnas hage inte syns mkt av längre nu!!
(tur vi har en traktor att skotta av planen med!!)
Det var den värsta vintern på länge, det här!!!!
Kram

flisa,  20 februari 2010 kl. 18:14  

se, jag kan inte ens stava längre.. haha.. hoppas du förstod det där ändå *ASG*

ika,  20 februari 2010 kl. 18:16  

hembakat bröd = glad ika

Agath 20 februari 2010 kl. 18:31  

Hej Ms Chevelle!
Ja och jag som gillar snö annars,men nu får
det vara nog.Någon storm har vi inte här,men
snö har det ju kommit ändå.Det är i te roligt när det stormar,hur har nu det med ledningar
är de nergrävda eller de hänger i luften?
Det går ju fler tåg*ler*
Jag önskar dej en trevlig Lördagskväll.
Kramar.

PS:Det är väl vårkänslor så säg*ler*
När man fixar med bilar.DS:

Ms Chevelle 21 februari 2010 kl. 10:43  

Flisan - Jag kan bara tänka mig hur mycket snö det är, om ni har mer än vi så är det jäkligt mycket! :)
Men tack jag klarar mig nog från ett träningspass med snöskottning ;)

Kram

Ms Chevelle 21 februari 2010 kl. 10:44  

Ika - Nybakat bröd är alltid gott, lite ljummet och doftar så där härligt gott. :)

Ms Chevelle 21 februari 2010 kl. 10:46  

Agath - Nej storm är aldrig kul, det blev inte så farligt här men snö har det kommit och yrt som sjutton.

Lite så är det att det är vårkänslor när man grejar med bilar allra helst när man vet att det måste vara klart om två månader för då börjar det dra igång igen och då känns tiden lite knapp.

Kram kram

Agath 21 februari 2010 kl. 13:33  

Hej Ms Chevelle!
Nej det är inte kul med stor inte ens blåst för det vill gärna driva igen inte sant?

Jo tack jag har sovit ganska hyggligt.
Men ändå så vaknade jag sent.
Tur man har köpt mat så man inte behöver
ut,för det är nog inte roligt att köra ens
de 3 km vi har tiull affären.
Jag önskar dej en trevlig Söndag.
Kramar.

Agath 21 februari 2010 kl. 13:36  

Ms Chevelle!
Jo det tycker jag också,detta kommer att ta
lång tid att bli av med snön i år tror jag
-5 grader ja upp till -8 är ganska hyggligt.
Men nu vill man det ska börja röra på sig.
Vi hade väl sol när jag sqatt och åt frukost
Ja jag håller med dej,nu får det vara nog.
Kramar.

Ms Chevelle 21 februari 2010 kl. 13:58  

Agath - Vi har minus 14 idag och det blåser så det är inte speciellt skönt ute, fast solen har stundvis visat sig och då, fast inget skönt att gå ut.

Jag har nära till affären, tvärs över gatan bara så det är lungt.
Önskar dig det samma ha en härlig söndag!
Kram

Agath 21 februari 2010 kl. 14:22  

Ms Chevelle!
Jo så skulle jag också vilja ha det,
semnast 9,30...men jag har så mycket sömn
att ta igen eftersom jag sovit så dåligt
Men sen är det ju det att jag arbetar inte längre så jag har ju inte den sporren som
säger till mej upp och hoppa.
Jag har alltid varit en kvällsmänniska.
Önskar dej detsamma
Kramar.

Flisa,  21 februari 2010 kl. 17:06  

Har ni bara -14?? vilka lyckostar ni är!! -19 här o det blåser!!! Nu har vi röjt av hela gården med grannens trkator!! Tog lite foton, lägger ut dom sen o skickar en länk!!!!
Kram

flisa 21 februari 2010 kl. 18:08  

då ligger det, strax, lite snöfoton ute, både från förra helgens röj o idag...*pust* nu får det vara bra med snö!!!!
http://foton.teamekstrom.se/
eller klicka...

Ms Chevelle 21 februari 2010 kl. 19:58  

Flisan - 14 grader var det tidigare idag, i kväll är det -20 och blåst har det gjort hela dagen, braskaminen går varm inne så där är det vart och gott! :)
Kikar in och kollar bilderna.
Kram

Ms Chevelle 21 februari 2010 kl. 19:59  

Agath - Morgontrött har jag vart hela mitt liv, fast nu tycker jag nog att jag är både morgontrött och kvällstrött.....

Kram kram

flisa,  21 februari 2010 kl. 20:27  

Anna- trött är jag med, hele tin´, vi får inse att vi börjar bli gamla ;-)

kram

Agath 21 februari 2010 kl. 20:34  
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Agath 21 februari 2010 kl. 20:36  

Ms Chevelle!
Jo det har väl jag också mer än förr,
men sen värken började har det blivit
värre förståss.
Kramar.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP