mschevelle

0o

Flyttlasset har gått

>> onsdag 17 februari 2010

Efter att det strulat och krånglat i gamla bloggen på passagen för både en själv som bloggare och för en del läsare så bestämde jag för att ge upp och flytta.
Jag hoppas att ni som läst och kommenterat på Passagenbloggen att ni följer med flytten och fortsätter läsa.

Bara för att jag inte skrivit på ett par veckor på passagen så innebär det inte att det inte händer något i garaget eller med bilarna, snarare tvärtom så händer det lite varje dag och det går sakta framåt.
Det ska bli lite ordning och reda på torpet nu och mer aktivitet i bloggen framöver, men fler uppdateringar om vad som händer och sker.
Ligger några inlägg här under från gamla bloggens inlägg och några kanske jag uppdaterar igen här, men det ska mestadels bara komma nyheter.

Så ni som hittar hit kan jag bara säga välkomna och det är kanon skoj att ni tittar in och hoppas att ni finner något intresse att komma åter, kanske lämna en liten kommentar och fråga gärna om det är något ni funderar över, det är bara skoj med lite respons.

18 kommentarer:

skruttan 17 februari 2010 kl. 20:49  

Självklart att man följer dig/er här istället.. bästaste familjen ever.. snällast av alla..

Ms Chevelle 17 februari 2010 kl. 20:53  

Skruttan - Eller vad ska jag kalla dig? Härligt att du följer med.... visste att jag kunde lita på dig!
Kram kram

Agath 17 februari 2010 kl. 21:02  

Hej Ms Chevelle!
Ja det var väl klantigt gjort,jag kan inte stöta emot utan den sätter fart att blöda igen,så nu är det pekfingevalsen som gäller.

Om du visste vad snopen jag blev när jag frågade
om jag klunde lägga till dej som bokmärke så var det Kojiki som svarade,så som du ser har jag lagt in en kommentar,men tagit bort det och börjat om..
Ska titta in till dej om men stund jag sitter
och kollar på lyxfällan.
Jag önskar dej en trevlig Onsdagskväll.
Kramar.

PS:Jag såg du har en blogg till skall du ha bägge om bilar,eller det är bara nu i början?DS:

Ms Chevelle 17 februari 2010 kl. 21:07  

Agath - Nåja du kunde knåpa ihop en bra lång kommentar trots pekfingervalsen :)

Den andra bloggen tänkte jag ha kvar tills att mina läsare hittat rätt, sen får jag väl ta bort den. Men det blir bara den här som jag tänker blogga i ifortsättningen.

Hörs sen!
Kram

Agath 17 februari 2010 kl. 21:17  

Ms Chevelle!
Lite längre tid tar det juatt knåpa,
men jag kan ju inte låta bli.haha....
Jag tycker det är värre att skära sig på glas för man vet inte om man fått bort allt.
Det värsta är att det är högerhandens långeman som fick sig en kyss.
Kramar.

Ms Chevelle 17 februari 2010 kl. 21:23  

Agath - Så sant, det kan vara värre med glas... och så typiskt att det är höger handen oxå, den man använder oftast!

Visst är det svårt att låta bli... :)
Kram

Agath 17 februari 2010 kl. 21:41  

Ms Chevelle!
Jo det går ju bra,som du ser har jag lagt till dej,det gjorde jag igår haha
Ja jag ska vara rädd om långeman jag lovar.
Kramar.

PS:Jag kunde inte ens spela spel att ha musen
i vänster passade inte alls haha.DS:

Flisa 17 februari 2010 kl. 22:58  

Men va kul du hittade in till mig. Jag lägger upp lite foton från garaget, o annat emellanåt när det nu händer nåt... Enkelt o roligt att kunna göra det via mobilen!!
Hoppas ni hade kul o trevligt på semestern.
kram

Ms Chevelle 18 februari 2010 kl. 12:03  

Agath - Helt ok, bra att vi har hittat varandra igen! :)
Kram

Ms Chevelle 18 februari 2010 kl. 12:04  

Flisan - Och du hittade hit, skoj! :)
Jo, det är ju det som är roligt att man kan liksom hålla sig lite ajour med vad som händer hos alla genom bloggen!

Oh ja, jag ville inte åka hem utan stanna kvar ett tag till, allra helst när man hörde att det var kallt och massa snö här hemma!

Kram

Agath 18 februari 2010 kl. 13:57  

Hej Ms Chevelle!
Skönt att höra att du gillar dem.
Visst är det väl vackert när det faller så där jättestora flingor,det är så jag vill se snö
inte de som man bara seer det kommer något men inte är så vackert,men någon gång ska man väl få
sig lite till skänks.
Idag är det bäddat för Ärtsoppa så man blir varm i kroppen.

Nu är jag inne på näst sista av Marie Ljungstedts första 6 böcker,jag gillar dem
får jag lov och säga,Tack för ditt tips,hur
har du det på bokfronten just nu?
Än dröjer våren,så här länge har den inte varit sen jag flyttade hit.Det är min första vinter kan man väl säga med en hel del snö.Vägvärket körde undan en hel del snö i går.
Jag önskar dej en trevlig Torsdag.
Kramar.

Agath 18 februari 2010 kl. 17:10  

Ms Chevelle!
Det blir ingen ärtsoppa här heller,men visst är
det gott,här blir det köttsoppa i stället,men
det är ju inte fy skam det heller.


Vilket föredrar du lyssna eller läsa själv.
Jag är väl rädd att tappa ett ord lite här och där.Därför läser jag mej igenom dem.Men de tar ju mindre plats i bokhyllan inte sant?

Ja mina egentliga favoriter är ju Stephen King och Dean Koontz,men det det är trevligt med omväxling.
Kramar.

Ms Chevelle 18 februari 2010 kl. 17:58  

Agath - Det är praktiskt att lyssna, tex i Thailand när man ligger och solar så slipper man hålla i boken eller när man är ute och går så är det perfekt att lyssna till en bra bok och det går alltid att backa enkelt i Ipoden om man missar något.

Stephen King har jag aldrig läst bara sett filmerna och en del gillar jag, en del är lite väl otäcka!
Kram

Agath 18 februari 2010 kl. 17:59  

Ms Chevelle!
Så ni har -7 grader.ja kanske mera nu eftersom det är en stund sen jag var här.
Måste vila fingret lite ju*fnissar*

Långeman vill hela tiden ner och hjälpa till att
få ordning på orden haha
Eftersom skäret är så fint tror jag inte det ska vara för långvarit hoppas jag i alla fall
jag har ju inte kunnat fördjupa mej i långemans
bekymmer,inte än i alla fall.
Kramar.

MissiZippi 19 februari 2010 kl. 01:35  

Adressen är kopierad och kommer att bytas ut.
Ja, vad gör man åt eländet?

Kram!

Ms Chevelle 19 februari 2010 kl. 07:43  
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ms Chevelle 19 februari 2010 kl. 07:52  

MissiZippi - Kul att du hittade hit!
Välkommen, såg att du tagit en paus och kopplat bort kommentarerna.
Har du funderingar på flytta eller är det bloggtorka?
Hoppas allt är bra med dig iaf!
Kram kram

MissiZippi 20 februari 2010 kl. 18:36  

Hej Whitchis! Bloggtorka är nog rätta ordet för ögonblicket. Jag tror inte det spelar någon roll under vilket tak jag bloggar när det gäller det. I övrigt knallar livet vidare :) tills det är helt kört.

Mvh Dania Patric Fan :). Visserligen inte DragRacing, men ändå...

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP