mschevelle

0o

Planerna fortgår

>> torsdag 25 februari 2010

Så är topparna monterade och här näst är det att borra ett par hål och fila på insuget innan det ska på plats. Jussi räknar med att motorn ska vara ihop plockad efter helgen om allt går enligt planerna, men det vet vi av erfarenhet att det oftast inte brukar bli så. Men man kan ju alltid hoppas.








För att citera lite ur Murphy´s lag fritt översatt:

1. Om något kan gå fel så gör det det.

2. Om det finns en möjlighet för flera saker att gå fel, då kommer det som orsakar största skadan att gå fel först.
3. Om något bara inte kan gå fel, så gör det det ändå.
4. Om du märker att det finns fyra olika sätt på vilket något kan gå fel och förebygger dessa, då kommer ett femte sätt, som du inte alls är förberedd på, att ögonblickligen dyka upp.
5. Överlämnade åt sig själva, tenderar saker att gå från dåligt till värre.
6. Om något verkar att gå bra, så har du osvikligt missat något.
7. När naturen visar sig överlägsen, är det för att dess brister är dolda.
8. Moder natur är en hynda.
9. Om något som kunde ha gått fel ändå inte går fel, så visar det sig snart att det hade varit bäst om det trots allt hade gått fel direkt

23 kommentarer:

skruttan 25 februari 2010 kl. 20:27  

Håller tummarna för att Murphy tagit semester lite o inte gillar vintern han heller..

Ms Chevelle 25 februari 2010 kl. 20:30  

Ingela - Det är du inte ensam om att hoppas på..... Håll tummarna det lär nog behövas, han är en riktigt bråkstake!

Agath 25 februari 2010 kl. 20:57  

Hej Ms Chevelle!
Murphy´s lag det var något min son att pratade
om när man stod i affären*ler*

Ja denna dagen gick fort,den där
pizzan jag åt jag brukar inte orka
en hel i vanliga fall,jag tror det
berodde på den var så het.Då är de
mycket godare inte sant?

Ja det verkar som det hade kommit ganska
mycket när man såg vägen som hade varit
barmark innan.Och det snöade hela vägen hem.
Man såg inte ens till Kinnekulle.När vi kom in i Lidköping lyste solen på Kinnekulle skulle nog tagit ett kort då.Men jag blev aldrig färdig*suck*
Jag önskar dej en trevlig Torsdagskväll.
Kramar.

Hej Skruttan!
Murphy tar aldrig semester varken sommar
eller vinter.
Jag önskar dej en trevlig Torsdagskväll.
Ha det bäst.

suss 25 februari 2010 kl. 20:57  

Som "lagen om alltings jävlighet" :=).

Nu håller jag tummarna. Ofta blir det ju inte som man förväntar sig.

PS. "Köper" nr 6.

Kram

Ms Chevelle 25 februari 2010 kl. 21:14  

Agath - Visst är det lustigt hur vädret kan skifta snabbt! Samtidigt som otäckt!

Pizza är alltid gott tycker jag, men sant om man hämtar så hinner den ofta kallna lite, äter man ute så får man den direkt!

Murphy finns överallt och väldigt ofta i närheten av våra bilar och garage.... tyvärr!

Detsamma vännen ha det bäst!
Kram

Ms Chevelle 25 februari 2010 kl. 21:15  

Suss - Murphys lag är "lagen om alltings jävlighet"
Och tyvärr så stämmer den ganska ofta in.... vissa punkter mer än andra.

Kram

flisa 25 februari 2010 kl. 21:28  

Man får hoppas att inte murphy hittat upp till oss då, för Jocke ska försöka sätta ihop motorn till Chryslern min i helgen, sen blir det ett samtal till sundsvall för bromsning av Fieron, till att börja med!! Vill ha LITE flyt det här året!(med både hästar o bilar, fölunge du vet, o du vet hur det gick förra året med den lilla!!O ungefär lika illa med bilen. suck!)
Kram

Ms Chevelle 25 februari 2010 kl. 21:34  

Flisan - Ni är värda lite flyt tycker jag efter förra årets strul verkligen.
Jag önskar er allt tur och flyt ni kan få!

Kram

Agath 25 februari 2010 kl. 21:37  

Ms Chevelle!
Jo det förstår jag att den varit,jasså du spelar betapet och ser TV:n samtidigt,det
skulle inte jag klara av.Du använder ordet glutta också kul att det inte bara är jag haha
Ja jisse vad veckorna går fort,nu är det snart
dags att betala räkningarna,2:a detta året.
Hoppas att våren kan få oss mer avstressade och många promenader,det tränger jag kan du tro.
Ja nu tycker jag det kan vara slut på snön.
Jag har inte sett någon åka skidor sen vi var i Trollhättan.
Kramar.

Flisa 25 februari 2010 kl. 21:40  

Tack Anna!! Bara snön kanske kunde ta o försvinna nu åxå, sen blir vi alla nöjda o glada!!
Hoppas det inte strular för ngn i år, utan vi får rejsa o ha kul på alla träningar o tävlingar!!! O alla vinner!! HAHAHA...iaf jag *S* ;-)
79 dagar kvar!!!

skruttan 26 februari 2010 kl. 17:06  

Flisan:

Vad hände med fölungen?? Håller tummarna att allt funkar för er iår..

Kramar om

Agath,

Ha en bra helg du med.. kram

Anna:

Hålelr tummarna o tar knän o lägger håret i kors (det på huvudet då) så det går vägen..
Glöm inte att hålla oss uppdaterade..

Suss: du får med ha en bra helg..
kram till er alla

Mårten 26 februari 2010 kl. 21:19  

det finns fler paragrafer i murphys lagsamling. Men dock finns det en lag som övergriper dom allihop, O'Tooles lag.
Den har ett axiom som säger att: Murphy, var en jäkla optmist.

flisa 26 februari 2010 kl. 21:32  

Skruttan-
Det hände väl inget med fölungen, hon klarade sig,med nöd o näppe, men det höll på att gå åt skogen med bägge 2, efter att hon låg i felläge när hon skulle födas!
Hoppas inte samma händer med stora hästen när hon sak föla! orkar inte med en sån pärs igen. allt står förresten på hästsidan!
www.teamekstrom.se
kram

Agath 26 februari 2010 kl. 23:06  

Ms Chevelle!
Jag önskar dej en trevlig och ´
avslappnande helg.Ses när du vill.
Kramar.

Skruttan:
Trevlig helg till dej också
Kram.

Flisan:
Trevlig hel´g till dej också.
Kram.

Ms Chevelle 27 februari 2010 kl. 20:01  

Agath - Fixar du inte det? Du är ju kvinna och vi har ju god simultanförmåga... :)

Gluttar på teven gör jag nästan alltid då jag bloggar och när jag spelar.... har datorn i knä medans teven går :)

Tack helgen har vart god, idag var dottern ut och hjälpte mig slinga håret så alla de "små grå" reducerades.. och då menar jag inte hjärncellerna de hoppas jag att jag har kvar utan de där eländiga stråna som envisas att poppa upp *ler*

Kram

Ms Chevelle 27 februari 2010 kl. 20:03  

Mårten - Så sant... troligen var Murphy det... *nickar instämmande*

flisa,  27 februari 2010 kl. 20:56  

Jag får önska er hela högen en skön helg åxå, härifrån Söderhamn

Kram allahopa!
;-)

Agath 27 februari 2010 kl. 21:49  

Hej Ms Chevelle!
Nej det går inte och skriva på datorn samtidigt som jag tittar på TV:n inte i dagens läge i alla fall*ler*
Förresten har tänkt sagt det nu i ett par dagar ja sen du kom hit till blogspot,jag tycker kortet på dej och din sambo är väldigt rart.
Lite i senaste laget men bättre sent än aldrig heter det ju.*ler*

Vitlök tål jag inte så jag får ta mina
genvägar,annars är rullader jättegott.

Men snälla du inte behöver väl slinga dej,
eller det är inte din naturliga färg som du
har på bloggen?Slingor har jag redan haha
så jag behöver nog inte fast det hade varit
skönt att få enhetlig färg...

Ja nu började dra ihop sig,har du kvasten iordning*ler*Ja vi får hoppas snön försvunnit
till dess.

Idag har det varit riktigt takdropp någon snö uppifrån har jag inte sett,bara smutsig snö.
Jag satt just och tittade en stund på TV:n faktiskt,tyst vittne.Nej jag har inga gröna fingrar men jag hade önskat jag haft det*ler*
Ha en fortsatt trevlig Lördag.
Kramar.

Ms Chevelle 27 februari 2010 kl. 22:13  

Agath - Ohjo klart jag behöver slinga mig.... hade inte sett ut som det gjorde på bilden om det inte vart slingat det kan jag lova dig..... har kommit underfund med att ljusa slingor i håret så syns de små grå mindre! :)

Min sambo gillar inte vitlök men philadelphiaost med vitlök var helt ok för honom och han kunde äta det och tycket rätten var jätte god smaken av vitlök blev inte mycket utan mer gav en extra piff :)

Skönt att du klarat dig från snö, för här kommer det i mängder just nu efter som snögloppet övergått till snö här!

Och jag tror nog att jag skulle behöva en Agath här hemma för mina växter :)
Kram

Ms Chevelle 27 februari 2010 kl. 22:18  

Skönt att du kunde vara till hjälp och att du var lyhörd, även om kanske inte vårt deltagande var avgörande, men det kändes skönt att ändå kunde vara del av en viktig grej!
Ha det bäst!
kram

Agath 27 februari 2010 kl. 22:32  

Ms Chevelle!
Jag tål det inte för jag får hemskt ont i magen
riktiga kramper mao.
Aha så det var nyslingat då.Undrar om det finns
plats för några slingor i mitt hår*fnissar vid tanken*

Ja den vat bra,synd jag missat de andra,det är
ju så att det ska parera oss bägge,det blir nog
att köpa en lite TV också så vi får se bägge.
Jag önskar dej en skön kväll också.
Kramar

Ms Chevelle 27 februari 2010 kl. 22:55  

Agath - Ah är det bara vitlöken eller vanlig lök oxå?
Har du provat med vitlöksost, det ger ju inte så mycket smak?

Klart det finns... :) det tror jag säkert min dotter är utbildad frisör och ljusa slingor hjälper till att reducera det gråa och ger lite mer lyster :)

men du är ju duktig att spela in program, det är jag jätte dålig på.. :)
kramar

Agath 27 februari 2010 kl. 23:07  

Ms Chevelle!
Nej vanlig lök går bra,vad jag vet är det vitlök och paprika som jag har ont av,alla
färgerna,jag kanske ska testa det du säger.

Tänk vad man kladdade med håret för ena veckan skulle man vara ljus andra veckan skulle man vara mörk.Sen skulle man ha mörka slingor i det vita,ja jisse vad jag hjar kladdat,,,,

Jamen det är ju inte asvårt den jag däremot tycker är svårt är DVD:n för där satt jag och spelade in en film den bara försvann.Den begriper jag mej inte på.
Kramar

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP