mschevelle

0o

Mr Magoo var i farten igår.....

>> tisdag 23 februari 2010


Är det åldern eller var det bara korkat, igår glömde min egen Mr Magoo sina glasögon när han åkte till garaget så idag fick han börja med att skifta på ett par ventiler som hade hamnat fel då han såg lite gliiiist....
Men allt var ju inte helt galet som tur är!


.


Men idag så var "gliisögonen" med så nu blev det sista som var kvar på den andra toppen fixat efter han fått justerat om gårdagens misstag, sen monterade han i kamaxeln och en lite bättre kamkåpa.
Så vad har Jussi lärt sig av gårdagens misstag:
"Även en blind höna, kan hitta ett korn"

15 kommentarer:

skruttan 23 februari 2010 kl. 21:45  

*fnissar* dax o skaffa senilsnöre i rosa till honom.. eller så får Jessie gör ett i checkers får med hjälp av eltejp.. hahaa

Ms Chevelle 23 februari 2010 kl. 21:47  

Ingela - Heheh.... precis min tanke! ;)

Agath 23 februari 2010 kl. 22:10  

Hej Ms Chevelle!
Synd att en del har så små text på sina kvitto,det var mest det som orskade det.
Men tur att det går att rätta till.Ja jag tänkte inte ens på svampen utan kaffet för
det är ju dyrt som vi vet.
Kramar.

PS:Det där med ögonen var väl samma för mig idag,fast i annat lägge än Mr Magoo.*Fniss*DS:

Ms Chevelle 23 februari 2010 kl. 22:19  

Agath - Sällan jag brukar kolla mina kvitton,man kanske borde göra det oftare.... jag fick lov att skaffa mig läs och dataglasögon i höstas för att jag började se lite "gliist" jag med :)

Vi har nog alla lite Mr Magoo i oss ibland :)

Kram kram

Agath 23 februari 2010 kl. 22:31  

Ms Chevelle!
Jo jag har alltid gjort det,en gång
betalade jag bara 1.50 för blöjsnibbar
de kosta 19,50,du kan tro tjejen blev
glad när hon fick de 18 kronorna...

Ja jag skaffade mej bifokala glasögon för
precis 1 år sedan vid jul,och jag skaffade
mej också dataglasögon,fast jag är lite slarvig att ta på mej mina.Dyrt blev det ju förstås.
Kramar.

Ms Chevelle 23 februari 2010 kl. 22:44  

Agath - Jag har blivit beroende av mina redan,troligen var min syn när jag läser och vid datorn ganska dålig när jag skaffa dom och nu märker jag direkt hur jag sitter och kisar när jag läser eller så får jag sträcka armarna längre ut för att se vad som står.


Det kan jag tänka mig att hon blev, du har ett gott hjärta Agath som sa till och gav tillbaka pengarna och sa till!

Kram kram

Agath 24 februari 2010 kl. 13:46  

Hej Ms Chevelle!
Ja datorglasögonen känns sköna varför har jag så svårt att ta på mej dem,det är en gåta.
Kanske kan beror påå hur bra glasögon jagb har får jag inte boryt just de där fläckarna jag har framför när jag jag läser ochj skriver.

Ja det är väl så att ärlighet varar väl längst*ler*
Hur skulle jag annars kunna klaga på detta idag.
fast summan var mycket större...
Jag önskar dej en trevlig Onsdag.
Kramar.

Ms Chevelle 24 februari 2010 kl. 22:25  

Agath - God kväll!
Eftersom jag jobbar vid datorn så underlättar det, men de är fortfarande en sån nyhet att jag glömmer bort att jag har dem på och sätter fingrarna på dem när det tex kliar i ögat och så....

Visst är det så jag tror oxå på att ärlighet varar in i det längsta :)

Hoppas du haft en bra onsdag!
Kram

Agath 24 februari 2010 kl. 22:38  

Ms Chevelle!
Då gäller det att ha putsduken liggande annar
ser du inte ett smack,haha
Jo jag håller med dej och man sover bäst då.
Kramar.

flisa 24 februari 2010 kl. 23:30  

Tänkte på det, försvinner inte snön till våren har jag en bra idé. kolla filmen här:

www.youtube.com/user/moparmuscle71#p/u/4/uhCHq9hadxo

haha.. klockrent!!!

kram mitt i natten

skruttan 25 februari 2010 kl. 07:14  

Anna..

Jag kan hålla i tidningen ner hit så lär du kanske se bättre.. hahaa

Ms Chevelle 25 februari 2010 kl. 20:26  

Agath - Fast jag brukar alltid glömma bort att putsa utan sitter där med kladdiga glas....

Nåja är huvudet dumt får kroppen lida :)
Kram

Ms Chevelle 25 februari 2010 kl. 20:27  

Flisan - Haha... ja du det där var ju en idé undra vad alla förare anser om det?
Kan bli en aning halt tror jag.... :)
Kram

Ms Chevelle 25 februari 2010 kl. 20:28  

Ingela - Haha jag är inte stålkvinnan som kan ser 50 mil *ler*

Agath 25 februari 2010 kl. 22:16  

Ms Chevelle!
Du fick mig att ta på datorglasögonen
alltid något eller hur*ler*
Kanske jag skriver mer rätt då
Kramar.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP