mschevelle

0o

Muff

>> fredag 19 februari 2010

Ska jag inte vara envis och köra hårigt, vad tycker ni?

För nu när det är så kallt ute tycker jag det är skönt att ha en muff som är långhårig, men min sambo gillar den inte alls.  

"Hårigt", nästan fnyser han och påstår han att det är onaturligt, medans jag faktiskt har längtat efter den.

Det är ju många som skaffar sig en sk. "vinterskrud" om vintern så varför skulle inte jag....


Även om de flesta påstår att en hårig muff är en typ 70-tals grej och de föredrar att ha den slät och nästan skrattar åt mig när jag säger att jag att jag vill ha den hårig.  (säkert skrattar de bakom ryggen när jag inte ser...)Förstår egentligen inte varför?
Spelar inte mig nån roll, tänk lite på hur skönt det kan vara att krama den ludna saken när det är blåkallt ute, lite mjukt och värmande!


Klicka här nu så kan du få se en bild på min hårig muff, kanske inte så vacker men..........  --> Klicka

18 kommentarer:

flisa,  19 februari 2010 kl. 15:44  

Hahaha.. du, jag fick tankarna åt ett helt annat håll här när du skrev om denna muff!!! *ASG* jisses, dags att börja jobba igen tror jag!!! HAHAHA... ;-)
kram

Ms Chevelle 19 februari 2010 kl. 16:00  

Flisan - Hahaha... undra vad du tänkte på för muff....???? *fniss*
Nja det var kanske lite skrivet så att man skulle få in tankarna på något annat.... :)

Kram

flisa,  19 februari 2010 kl. 16:45  

Hahaha..det var bra skrivet iaf!! Och jag som aldrig har nån snuskig fantasi... *himlar med ögonen*
jag fick en syn som inte var såååå rolig, eller det kanske den var *ASG*
;-)

Ms Chevelle 19 februari 2010 kl. 16:53  

Flisan - Haha nä det är konstigt det är ingen som har snuskig fantasi *asg*
Och jag vill inte veta din syn.... hehe.... *blundar*

flisa,  19 februari 2010 kl. 17:07  

Hahaha... inte jag heller!! *suddar suddar*

skruttan 19 februari 2010 kl. 19:09  

haha gillar din muff..
Förstår att du behöver den.. ;)
Inte varmt där hos er.. hahaa

Agath 19 februari 2010 kl. 19:17  

Ms Chevelle!
Haha jag hade ingen snuskig fantasi,för jag tänkte på en annan muff jag haha så tokigt det kan bli,så var det till bilen,vad har din sam,bo då handskar eller?
Ha nu en jättemysig Fredag.
Kramar.

Ms Chevelle 19 februari 2010 kl. 20:27  

Flisan - Jag blundar fortfarande :)*skrattar*

Ms Chevelle 19 februari 2010 kl. 20:28  

Ingela - Jag med gillar min muff, bara synd att Jussi sliter bort den från ratten hela tiden.... ;)

Ms Chevelle 19 februari 2010 kl. 20:29  

Agath - hahah ja det kan bli tokigt och omvänt men det var liksom lite meningen med inlägget... jag var lite lurig där ;)
Ja du vad han har vet jag inte, kanske någon inbyggd värme i händerna *ler*

Tack vännen det ska vi ha!
Önskar dig detsamma!
Kram

Anne-Sofie 19 februari 2010 kl. 20:45  

Jag sällar mig till de som associerade ordet muff på fel sätt...heehe...
Kul att även du flyttat hit..

Ms Chevelle 19 februari 2010 kl. 20:53  

Anne-Sofie - hehe... ja man kan ju tolka det mesta på flera sätt.... :)
Jo, jag ledsnade på passagen....
Kul att du kikade in så jag säger välkommen! :)

skruttan 19 februari 2010 kl. 21:36  

vilken tur JAG förstår dig Anna.. hahaaha
Du får säga till honom som han sa till dig när det gäller besiktningen.. Det e jag som kör den mest låt den sitta på.. hahaa

Agath 19 februari 2010 kl. 21:49  

Ms Chevelle!
Det var ju för väl att taket var platt.
men lite nervigt måste det ju ändå vara
att vara på taket.
Du får ge han lite massage så spänningarna
släpper.

Jag har följt varje avsnitt sen de började tror jag.Jag är alldeles för intresserad av dans och
eftersom jag inte kan dansa själv idag så njuter jag i fulla drag.
Kramar.

Agath 19 februari 2010 kl. 22:15  

Ms Chevelle!
Ja jag kände jag behövde några så jag kan
känna pyttelite att våren är på antågande
trots allt,fast det inte ser så ut idag.
Jo jag har den känslan också men jag ville skynda på ser du*ler*

Ja mina var goda i alla fall,sambons fick jag steka i margarin så det blir ju inte samma smak
som mina,men jag njöt kan du tro.
Drömde du dej ner till Thailand när du åt tacos?
Jag önskar dej detsamma.
Kramar.

Anonym,  20 februari 2010 kl. 02:16  

Hej

Sitter uppe hua.. OS. Snart dags för sängen väntar på en prisudelning. Jag hade/har en liten minkmuff för något år sedan med tillhörande mössa otroligt söt...jag använder inte dessa mer p g a skinnet .....det är ju lite kontroversiellt idag...Det var det jag tänkte på när jag såg muff......
Fixade din pinglänk

xxx
Kojiki

Ms Chevelle 20 februari 2010 kl. 17:21  

Agath - Nej jag hade bara fredagsmys med tacosen :) Gott gott! :D

Idag är våren borta helt kan man lungt säga, för det är halv om halvt storm och blivit mer värre framåt dagen!
Kram

Ms Chevelle 20 februari 2010 kl. 17:23  

Kojiki - Så du sitter uppe och ugglar och kollar OS, att du orkar!
Fast det är väl så när man är intresserad då tänker man inte på det.

Ah en sån muff, hade jag nästan glömt tror nog någon faster eller så till mamma hade en sån när jag var liten och jag tyckte den var sååå mysig.
Förstår vad du menar där med skinnet, jag har aldrig ägt en sån muff ens eller någon typ av äkta päls!
Kram kram

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP