mschevelle

0o

Hjälpsam idag

>> lördag 8 maj 2010

Ett oväntat besök dök upp och vilken tur att det fanns Gevalia hemma där i garaget, även om det var pulverkaffe.

Idag tog jag mig i kragen och gjorde ett studiebesök nere i garaget, trots snålblåsten och det trista vädret så knatade jag ihop över 10 000 steg enligt stegräknare, det gäller ju att jobba på bilringarna inför sommarsäsongen.

Och genast blev man satt i arbete, säkert sånt där skitgöra oxå som herrn själv tycker sig vara alldeles för bekväm att göra, dvs märka upp verktygslådorna, men men det var skönt att komma in i värmen så visst kunde jag vara snäll och hjälpsam idag.

Och ibland behövs ju en kvinnlig hand för att det ska se lite snyggt och prydligt ut, för att inte tala om ordningsamt. Jag bara kan kasta en blick på den andra verktygslådan och de klottriga bokstäverna som står snett och vint skrivna med tuschpenna.

Under tiden stod han själv på huvudet i bilen och monterade dit flexplatta, turbin, växellåda och kardan. Och så fick han tillverka 6 st egna kromnickel bultar till turbinen.

6 kommentarer:

skruttan 8 maj 2010 kl. 17:39  

Ni e duktiga ni.. =)

flisa 8 maj 2010 kl. 19:23  

Känner igen det där med ordning o reda i garaget...Jag får inte städa åt han mer... konstigt, sist vart det jättefint, tog allt jag hittade som låg i vägen o la i en hög så han kunde rensa o placera sina verktyg där dom ska vara... :-/
Jag fick förresten svar från magnetröntgen höromveckan, förslitningskador o utbuktande diskar i nacken. Jätteskitkul.. men nu har jag iaf svart på vitt varför jag har ont i huvudet o nacken...!!
ha en fortsatt skön helg
kram

Anonym,  9 maj 2010 kl. 15:27  

Hej Ms Chevelle!
Superduktiga är ni och du fick ihop
en massa steg också det var ju bra
nytta och nöje förenar varann inte sant?
Kram
//Agath.

Nikks,  14 maj 2010 kl. 09:47  

Hej Ms Chevelle!

Tittar in och hoppas du har det bra! Du imponererar på många vis du! :-)

Och promenaderna fortsätter du med! Heja dig!
Ha en fin helg du goa!

Kram
/Nikks

flisa,  15 maj 2010 kl. 11:57  

hallå i stugan. Hur går det med allt? blir det nå race imorgon???

kram

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP