mschevelle

0o

Blixtar och dunder

>> söndag 28 augusti 2011

Helt otroligt både fredagen och lördagen kom med en härlig värme och solen hedrade vår ankomst till Dala-Järna och Marie Memorial Race, det var nästan för bra för att vara sant och så blev det också. På eftermiddagen igår tornade det upp svarta moln och ett ur helsikes åskväder som fick kvaldagen att avslutas väldigt arupt och dumma jag skulle vara smart och dra ur stereon som det regnade på precis när blixten slog ner i masten på flygfälten och fick en kyss av elkontakten som gick rakt in i hjärtat och fick det att slå i panik. Som man säger, är huvudet dumt får kroppen lida.
Jäkligt obehagligt var det och senare fick jag informationen att det var inte alls att leka med och efter ett snack med tävlingsläkaren så blev det att fara till akuten i Borlänge och kolla EKG, det kändes väldigt överdramatiserat eftersom jag kände mig helt ok... men samtidigt kan det vara bättre att kolla en gång för mycket än inte alls. Och det var tydligen närmare 8 personer som fick smaka av samma blixt i depån och fick brännskador och liknande...
För övrigt så har lådan i bilen hållt men vi har inte laddat på så mycket utan som max 1.0 bar och idag är det dags för stegar och eliminering, första rundan ut ska vi möta Björn Lagerberg som är en av kungarna i Pro Street och kör betydligt mycket fortare än oss, så troligtvis blir det bara en sväng ut på banan om det skulle sluta att regna och det torkar upp. Håll tummarna på uppehåll så vi får testa lådan med mer laddtryck och kanske kan ge Björn en match!

2 kommentarer:

flisa 28 augusti 2011 kl. 13:09  

Men fy faen!!! Vilken tur det gick bra med dig!! Fan det kunde ju gått riktigt illa det där!
Pust!

Hoppas ni får köra vidare idag iaf!! Håller tummarna, som vanligt!!!

kram på dig!!

Ms Chevelle 29 augusti 2011 kl. 13:33  

Flisan - Det var riktigt otäckt och jag vill inte vara med om det igen... hua! Men skönt att det guick bra!
Och någon körning blev det inte heller på söndag, regnet var för ihärdigt.
Och min bärbara vill inte leverera komentarer här på bloggen.. därför dröjer mitt svar!
Kram

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP