mschevelle

0o

Bromsresultat

>> fredag 23 april 2010


Så här ser kurvan ut för gårdagens bromsning av turbomotorn.

Det var lite mixtrande för att få ihop allting i bromsbänken, några provisoriska tillbyggen krävdes och det blev en väldigt hektisk dag, kan man lungt säga.
Trots strul och små missöden, som bland annat att det var läckage i toppen så blev ju slutresultatet ganska lyckat.

Och här ser ni värderna.

Nu är motorn hemma igen och det ska plockas isär och bland annat plocka bort topparna och bytas ut mot de topparna som ligger hemma i garaget så kommer problemet med läckaget troligtvis vara slut, men samtidigt behövs det lite sanering av allt vatten som sprungit läck och lite omjusteringar att fixa till oljetråget som även det läckte men det berodde på att någon, ja dvs Jussi vart lite slarvig då han satte dit det, men hitills *peppar, peppar...* så var det inga större problem som tillstötte.
Vilket känns ganska skönt.

8 kommentarer:

skruttan 23 april 2010 kl. 19:55  

håller tummarna för er..

Ms Chevelle 23 april 2010 kl. 19:59  

Ingela - Tack visst ser det lovande ut :)

Agath 25 april 2010 kl. 17:09  

Hej Ms Chevelle!
Såg du så dumt jag bar med mej åt för en
tid sen?
Nåja nu väntar jag att får komma in på röntgen
som jag ska göra på Tisdag håll tummarna är du snäll.
Så där ja nu tittar solen fram dags för mej att
ta mej min promenad jag fick göra omvänt idag.
Hoppas du har en fin Söndagskväll.
Kramar.

Ante,  26 april 2010 kl. 13:25  

Kul att de fungerar! Tummen upp! :D

Agath 30 april 2010 kl. 21:35  

Hej Ms Chevelle!
Jag önskar dej en trevlig Valborg.
Kramar.

flisa 1 maj 2010 kl. 21:09  

undrar just hur det går för er. här går de inge vidare, tror jag.... men jag roar mig med att leta kul saker på nätet sålänge. *S* hittade iaf det ultimata vi skulle gå ihop o köpa...följ länken
http://www.racingjunk.com/category/18/Complete_Race_Cars/post/1881144/-Dragstrip-for-sale-in-Lawton-Oklahoma.html
;-)
kram

Ms Chevelle 5 maj 2010 kl. 21:32  

Flisan - hehehe.... du tror det kan vara ett bra köp ??

Synd att det inte funkar som det ska för er, men du ska se att det ordnar sig i slutändan, jag håller tummarna för er....

Kram

Ms Chevelle 5 maj 2010 kl. 21:32  

Ante - Eller hur!! :)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP